post

بازارپسندی محصولات در طی مراحل فرآیند کردن یک محصول خوراکی نقش بسیار مهمی دارد. طوری که اگر بتوان کاری کرد که یک مادۀ خوراکی شکل جذابی داشته باشد ولی تمامی خواص آن نابود شود و با این کار فروشش دو چندان شود، حتماً همین کار انجام خواهد شد. متاسفانه تولید کنندگان ما دیگر به خواص خوراکی که تولید می کنند توجهی ندارند و حتی گاهاً دستور العمل های تولید مواد خوراکی بومی را از خارج از کشور تهیه کرده و آنها را در داخل تولید می کنند.

کشمش روشن، کشمش تیره! کدام بهتر است؟

کشمش روشن، کشمش تیره! کدام بهتر است؟

در تولید خشکبار، مخصوصاً کشمش که از دیرباز یکی از تنقلات ما محسوب می شده و خواص فراوانی برای آن ذکر شده است، هم این امر مصداق دارد. معمولاً برای اینکه کشمش بازارپسندتر باشد سعی می کنند کشمش روشن تر به رنگ سبز روشن تولید شود. حال آنکه در حال حاضر هم بررسی ها نشان می دهد کشمش های تیره دارای مواد مغذی و خاصیت بیشتری هستند.

در ضمن برای تولید کشمش های شفاف و صنعتی از گاز گوگرد استفاده می کنند که اگر از این کشمش ها به مقدار زیاد استفاده کنید، گلوی شما احساس شوزش می کند که همین نشانۀ وجود گوگرد در این نوع کشمش ها است. استفاده از گاز گوگرد برای تسریع فرآیند خشک کردن کشمش و همچنین افزایش بازارپسندی است که خواص آن را هم از بین می برد.

وردی که برای رنگ کشمش ذکر شد، برای انواع دیگر خشکبار هم تقریباً صدق می کند. برای ظاهر پسند کردن محصولات خشکباری، از روش های صنعتی استفاده می گردد که رنگ آنها را روشن و شفاف کنند. حتی در مورد میوه های دیگر مثل پرتقال یا سیب هم دیده شده از واکس هایی برای براق کردن پوست روی میوه استفاده می شود که برای مصرف کننده جذابیت داشته باشد.

اما با اجتماعاتی که در کشورهای مختلف دنیا برپا شده است و کشف شدن حقایق مصرف مواد صنعتی، در بیشتر کشورهای دنیا مخصوصاً کشورهای پیشرفته میوه هایی با ظاهر جذاب قیمت ارزان تری دارند! و میوه هایی که حتی آفت زده هستند، به دلیل اینکه میوۀ آفت زده سم ندارد، قیمت به مراتب بالاتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *