post

جالب است بدانید که طبیب در طب سنتی اسلامی ایران تعریف خاص خودش را دارد که تا به حال نشنیده اید. منظور از طبیب شخصی که دارای شرایطی باشد و علاوه بر داشتن اصالت خانوادگی، باید ۱۰علم را یاد داشته باشد. این ده علم عبارتند از:

طبیب در طب سنتی

طبیب در طب سنتی

  1. علم فقه و حدیث
  2. علم اخلاق
  3. علم حکمت
  4. علم منطق
  5. علم طبیعی
  6. علم هندسه
  7. علم حیات
  8. علم احکام نجوم
  9. لم حساب
  10. علم کائنات

جالب اینجاست که خیلی از این علوم به ظاهر هیچ ربطی به علم طب ندارند. اما این ما هستیم که ربط آن را درک نمی کنیم. گذشتگان ما آن قدر دانشمند بودند که مثلاً می دانستند کائنات و ستاره ها روی تک تک حالات بدن و محیط پیرامونی ما اثرگذار هستند. در عصر حاضر است که برای ما مستند می سازند و از قانون راز می گویند که در آن نقش کائنات هنگفت است. در حالی که این اجداد ما بودند این قوانین را کشف و حتی ضبط کردند که بدخواهان علاوه بر کشتن این دانشمندان، اثرات آنها را هم نابود کردند. آنهایی هم که به جا مانده از نظر قانونی برایش مانع درست کردند.

پس می بینید کسی که در گذشته طبیب می شده است، باید حیطۀ وسیعی اطلاعات می داشته که امروزه حتی ارتباط بین این علوم را با علم طب نمی دانند. این می شود که دکترهای ما درمانی را برای بیماران تجویز می کنند که فقط علائم بیماری آن هم به صورت موقتی در شخص بیمار کاسته می شود. در عوض عوارض درمان های امروزی در جای دیگری از بدن بیمار بروز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *