post

در مقالۀ قبلی توضیح داده شد که ضرر اصلی نوشابه های گازدار در چیست و چرا نباید این مادۀ به اصطلاح غذایی را مصرف کنیم! اما در اینجا می خواهیم به شما بگوییم که چرا کسانی که نوشابه می خورند، پس از مدتی نیاز شدید به نوشیدن دوبارۀ نوشابه پیدا می کنند. اول به نظریه های طب مدرن اشاره می کنیم.

چی میشه که نمی تونیم از نوشابه دل بکنیم؟

چی میشه که نمی تونیم از نوشابه دل بکنیم؟

زمانی که شما یک بطری نوشابه مصرف می کنید، با مقدار قندی که در آن وجود دارد، انرژی زیادی در بدن شما آزاد می گردد. شکر و قندهای مصنوعی، حکم بنزین را دارند . بنزین به راحتی می سوزد و انرژی خود را آزاد می کند. اما پس از مدت زمان بسیار کوتاهی تمام می شود! اما قندهای طبیعی، مثل قند موجود در میوه جات، کم کم انرژی خود را آزاد می کنند و این کار را در مواقعی که بدن نیاز دارد انجام می دهند. پس زمانی که قند موجود در نوشابه، انرژی خود را در بدن ما آزاد کرد، پس از مدتی انرژی فرد تحلیل می رود و به مغز دستور می دهد که دوباره به سراغ یک شیشه نوشابۀ دیگر برود.

اما در نوشابه ماده ای وجود دارد که همان عامل اعتیاد نوشابه است؛ کافئین. مقدار کافئین موجود در نوشابه های کولا همانطور که در جدول تغذیه آن آمده است (در تصویر می توانید ببینید) ۲۸ گرم می باشد. در واقع شما با مصرف نوشابه به آن معتاد می شوید و با دیدن آن نمی توانید از خوردنش صرف نظر کنید. این گونه است که مدام به فکر آن هستید و دل کردن از نوشابه برایتان سخت می شود.

تمام عزیزان معتاد به مواد مخدر، چایی خورشان ملس است. به این دلیل که در چای سیاه هم مقدار زیادی کافئین وجود دارد که همان هم اعتیاد آور است. برای همین است که خیلی ها می گویند وقتی چای می خورم، خستگی از بدن در می رود. به عنوان یک نکته باید گفت، نوشیدنی خوب است که شما را به خودش معتاد نکند! اعتیاد یعنی وابسته شدن و در زندگی به هر چیز وابسته شوید از همان چیز ضرر خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *