خیلی شنیدیم که همیشه گفته می شود پیش‌گیری بهتر از درمان است. اما آیا همیشه این توصیه را آویز گوشمان می کنیم یا خیر؟!؟!
طب سنتی توجه ویژه ای به امر پیشگیری در مواجه با بیماری ها دارد. حتی توجه ویژه ای به کیفیت زندگی دارد که مبادا کاهش پیدا کند. مثلاً اگر روزی احساس کسلی کردید، علاوه بر اینکه طب سنتی دلیلی کاملاً عقلانی برای آن دارد، همیشه دستوراتی هم دارد که از ایجاد احساس کسلی در شما جلوگیری می کند.

به عنوان یک مثال عملی، آیا می دانستید انجام حجامت به طور منظم در سال در زمان های مقرر، می تواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند؟ شما چند روز سال را سرماخوردگی دارید؟ آیا شده روزهایی که با بیماری از دست می دهید را حساب کنید؟ حجامت با تقویت سیستم ایمنی بدن، مانع بسیار خوبی برای نزدیک شدن بیماری های عفونی به بدن است.

خیلی از بیماری های امروزه ناشی از تغذیۀ غلط است! طب سنتی با دستور العمل هایی که برای تغذیه و آداب آن دارد، در اصل در حال پیشگری از انواع مختلف بیماری است. طب سنتیِ باستانی ایران، به همراه طب اسلامی که مشتق شده از روایات و دستورات ائمۀ معصوم ما است، علم کاملی را ایجاد کرده است که باعث استفادۀ هر چه بهتر از دوران بودنمان در این دنیاست.

اما طب مدرن با پیشرفتی که داشته است، هنوز در صدد از بین بردن علائم بیماری  است و نگاهی به ریشۀ اصلیِ بیماری ها ندارد! مثلاً در بیماری سرماخوردگی، پزشک معمولاً سعی می کند علامت سرماخوردگی مثل آبریزش بینی را متوقف سازد که جلوگیری از این رفلکس طبیعی بدن نه تنها مفید نیست، بلکه باعث عدم درمان کامل بیماری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *