ریزش مو یکی از مشکلاتی است که خیلی از افراد را درگیر خود کرده. در اینجا قصد داریم اندکی راجع به ریزش مو صبحت کنیم و ببینیم دلایل ریزش مو چیست. مو به عنوان یک عنصر زیبایی برای افراد مختلف، چه مرد و چه زن، اهمیت خاصی دارد. موهای پرپشت و بلند خواستۀ هر کسی است. اما باید راجع به این موضوع اطلاعاتی داشته باشیم.

به طور کلی ریزش مو به دو عامل اساسی بستگی دارد:

  1. عوامل ارثی
  2. عوامل محیطی

در عامل ارثی شاید کار زیادی از دست ما بر نیاید. مثلاً اگر دیده باشید مردان معمولاً در سن خاصی دچار کچلی می شوند که پدر و پدربزرگ آنها بی مو شدند و حتی نوع کچلی آنها هم به پدران خود رفته است.

اما اگر خواسته باشیم از عوامل محیطی صبحت کنیم، دلایل بسیار زیادی را می توانیم بیابیم که مهمترین آنها کمبود عناصر غذایی در بدن است که به پیاز مو نمی رسد. حالا یا به دلیل کمبود این مواد غذایی در خون فرد است و یا کمخونی است که باعث می شود مواد مغذی مورد نیاز به مو نرسد. بسیاری از ریزش های مو به این دلیل است و نه دلایل ارثی.

پس نرسیدن خون به پیاز مو خود می تواند باعث ریزش مو از نوع علل محیطی شود. برای این منظور درمان کمخونی در خیلی از مواقع می تواند ریزش مو را کاهش یا متوقف کند. اما گاهی اوقات کمبود برخی از مواد معدنی در بدن باعث ریزش مو می شود که باید درمان شود.

در خیلی از مواقع هم عوامل مقطعی می تواند باعث ریزش مو گردد. مثل ایستاده دوش گرفتن یا شانه کشیدن مو به صورت ایستاده! هر کدام از این عوامل دلایل خاص خود را برای ریزش مو به طور مقطعی دارند که در صورت تکرار زیاد می تواند باعث کاهش شدید تراکم مو روی پوست سر شما گردد. در ادامه با توضیحات بیشتر راجع به ریزش مو با طسا همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *