چه بخوریم تا چاق شویم؟

چاق شدن یا لاغر شدن خواستۀ خیلی از کسانی است که از تناسب اندام خوبی برخوردار نیستند. در طب سنتی ما راه کار بسیار خوبی برای این امر داریم. برای چاق شدن یا لاغر شدن اول باید اصول طب سنتی اسلامی را یاد گرفت. منظور از اصول “امور طبیعیه” است که بخشی از آن را مزاج ها تشکیل می دهد. در مورد مزاج شناسی قبلاً مقاله ای را منتشر کردیم. اما بعدها هم راجع به این موضوع بیشتر بحث خواهیم کرد.

ادامه نوشته…

post

راهکار طب سنتی برای بهبود لاغری صورت

امروزه بهبود لاغری صورت یکی از دغدغه های اصلی برای افرادی است که صورت های استخوانی دارند. غلامرضا کرد افشاری استاد دانشکده طب سنتی برای اینگونه افراد راه‌کاری بیان کرد: (افراد بسیار لاغر که صورت های استخوانی دارند همچنین افراد زیادی که اندامشان مناسب است و دوست ندارند چاق شوند ولی صورت‌های لاغر دارند خواهان اینگونه چاقی موضعی صورت هستند) برای چاق شدن صورت باید چاقی موضعی ایجاد شود و باید خون در آن موضع جذب شود. خون اگر جذب شود و در موضع بماند باعث می‌شود که عضله تشکیل شود و تغذیه مناسب صورت پذیرد.

کرد افشاری اضافه کرد: تغذیه بافت به وسیله خون صورت می‌پذیرد. معمولاً از بادکش‌های موضعی در صورت استفاده می‌شود که باعث چاقی موضعی خواهد شد و در کنار آن ماساژهای ویژه‌ای داریم، این ماساژها باعث می‌شود که صورت چاق شود و داروهایی که غذا را به آن عضو برساند.

وی گفت: بسیاری از داروها هستند که ابتدا باعث رقیق شدن آن موضع می‌شوند و همین باعث سرخ شدن و جذب شدن خون می شود و سپس داروهای قبض کننده می‌دهند که نگهدارنده و تثبیت کننده آن باشد که خون و غذایی که جذب شده را نگه می‌دارد و آرام آرام آن موضع چاق می‌شود.

این استاد دانشکده طب سنتی عنوان کرد: طی ۱۴ یا ۱۵ جلسه از بادکش‌های خاصی روی صورت و قسمت‌های مختلف آن استفاده می شود و بسیاری از لکه‌ها و مشکلات پوستی برطرف می‌شود. چون خون رسانی افزایش پیدا می‌کند و سیستم ایمنی قوی می‌شود.

کردفشاری خاطر نشان کرد: هر جایی که خون باشد تغذیه، حیات و زندگی هست. هر جا خون کمتر باشد آن بافت فسرده تر می‌شود خون مایع حیات و زندگی در بدن است به شرط اعتدال نه زیاد و نه کم. معمولاً با این کار بسیاری از لکه‌ها، چین و چروک‌ها و مشکلات صورت برطرف می‌شود؛ خون رسانی و تغذیه مناسبی صورت می‌پذیرد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

پس برای بهبود چاقی های موضعی باید از بادکش و مواد خون رسان استفاده کرد و پس از آن باید محل را به صورت منقبض در آورد. حتی برای بزرگ شدن اندام هایی خاص مثل سینه در خانم ها هم می توان از این روش استفاده کرد. برای این کار به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید.

البته باید توجه داشته باشید کم خونی که یکی از بیماری های شایع می باشد، خود دلیل بسیاری از بیماری های دیگر مثل لاغری های اندام های بالایی بدن، مخصوصاً صورت است. پس با درمان کم خونی می توان به فربه شدن صورت هم کمک کرد. بیماری کم خونی خود دلایل بسیاری دارد که سبک غلط پخت و پز و تغذیۀ ما باعث شده کم خونی رواج بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد. در آینده راجع به این مبحث هم اطلاعاتی را خدمت شما خواهیم داد.