post

اصفهان – ایلنا: یک تولید کننده عسل در استان اصفهان گفت: عسل‌های مصنوعی بدون حضور زنبور از طریق دستگاه و با ترکیب شکر، آب و انواع اسانس ساخته می‌شود که خاصیت و کیفیت عسل طبیعی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمد رضا فرازمند در حاشیه یازدهمین نمایشگاه دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان، سه عامل اقلیم، چگونگی نقل و انتقال و نگهداری را در تولید عسل با کیفیت مؤثر دانست و افزود: متأسفانه به دلیل بالا بودن هزینه تولید در روش طبیعی، افراد سودجو ترکیبات ساخت عسل مصنوعی را به عسل طبیعی افزوده‌اند که به بی‌اعتمادی مردم نسبت به خرید این محصول منجر شده است.

وی گرانی این محصول را مانع توجه به فرهنگ استفاده از عسل طبیعی در جامعه عنوان کرد و گفت: مردم به دنبال عسل ارزان‌تر هستند در حالی که کندوهای عسل در طول فصول سال نیاز به جابه جایی اقلیمی دارند وخشکسالی سال‌های اخیر و نیز افزایش هزینه‌های حمل و نقل و نگهداری، به مشکلات تولید کنندگان عسل دامن زده است.

این تولید کننده عسل در شهرستان خوانسار ادامه داد: کیفیت عسل از طریق بو، رنگ و مزه آن مشخص می‌شود و زمانی که خوردن عسل به فرد بیماری تجویز شود اما حالتی از بهبودی در وی مشاهده نشود، می‌توان گفت آن عسل طبیعی نیست.

پی نوشت: در حال حاضر حتی به عنوان یک شغل، طرح کسب و کار این شیوه تولید عکس موجود است و هر کسی می تواند با سرمایه گذاری روی آن عسل مصنوعی با استفاده از دستگاه تولید کند. مستندات آن هم موجود است.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *