post

در نوشتۀ قبلی راجع به سکنجبین اطلاعات خوبی وجود داشت و اگر تا به حال با محتویات سکنجبین و طرز تهیه و خواص آن آشنا نبودید، حالا می دانید که این مادۀ غذایی و سرشار از خاصیت چه جایگاهی دارد. در طب سنتی هم تاکید اکید شده که از سکنجبین غافل نشوید.

اما برای توضیح بیشتر هم که شده باید عرض کنیم، همانطور که حتماً تا به حال دریافتید، سکنجبین یعنی ترکیب عکس و سرکه. که اگر عسل نبود می توان از شکر به جای عسل استفاده کرد که در این صورت خاصیت سکنجبین اصلی را ندارد. ولی در عوض تولید این سکنجبین ارزان تر خواهد شد و از طرف دیگر خاصیت شکر به سکنجبین ما افزوده خواهد شد. البته به شرطی که شکرِ مد نظر، شکر سفید نباشد! که شکر سفید خود دارای معایبی است.

بماند اینکه این سکنجبینی که در بازار وجود دارد، بدون شک فاقد عسل است، حتی در سرکۀ آن هم شک وجود دارد که طبیعی باشد، که بر اثر مستندات قطع به یقین این سرکه با استفاده از تکنولوژی های زودبازده تولید شده و خاصیت سرکۀ اصلی را به هیچ عنوان ندارد!

پس سکنجبین موجود در بازار چیست؟

سکنجبین موجود در بازار با استفاده از شیرۀ شکر سفید و سرکۀ صنعتی تولید می‌شود که علاوه بر اینکه خاصیتی ندارد و فقط حاوی قند یا کربوهیدرات است، شامل مضرراتی هم هست.

بهترین کار این است که خودتان در خانه سکنجبین را تولید کنید که در مقالات آتی نحوۀ درست کردن آن را خدمت شما توضیح خواهیم داد. البته فراموش نکنید که مواد اولیۀ شکر سرخ و سرکۀ خانگی را حتماً باید داشته باشید. علاوه بر آن عرق نعناع هم برای ساخت سکنجبین مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *