post

به نظر شما ریشۀ این علومی که در حال پیش‌برد جهان است کجاست؟
آیا می دانید چرا ما به ایران مهد تمدن و علم می گوییم؟
آیا شما هم تا به حال شده خودتان را ببازید و به اصطلاح غرب زده یا شرق زده شوید؟

در هر صورت باید گفت پیشرفتی که اجداد ما در این سرزمین با کار و تلاش به دست آورده بودند، در حال حاضر حتی به اسم دیگران ثبت شده و اینجاست که شاخ و شانه کشیدن شرق و غرب برای ما کمی سوزش دارد!! در ضمن این موضوع قابل توجه کسانی هم هست که می گویند؛ “اسلام علم نیست!!”

صلیبیان علوم تمدن اسلامی را در شمال اروپا منتشر ساختند. علوم جدیدی را که صلیبیان با خود از شرق به اروپا بردند همه چیز را از دریانوردی و فیزیک نور گرفته تا حسابداری و معماری، دستخوش تغییر ساخت.

برای مثال، روش شمارش از ۰ تا ۹ (دستگاه دهدهی) که مسلمانان آن را از هندیان فرا گرفته بودند و یا در برخی کتب تاریخی اختراع عدسی را به مسلمانان نسبت داده و معتقدند که این اختراعات و اکتشافات یا بعداً ترجمه و به نام اروپاییان ثبت شده یا ندانسته برای بار دوم این دستاوردها را کشف و اختراع کردند مثلاً اختراع عدسی در بین مسلمانان مربوط به حدود قرن دهم و یازدهم میلادی توسط دانشمند مسلمان (ابن هیثم) است.

لازم است ذکر شود که در جنگ صلیبی یکم تمام کتب مسلمانان سوزانده شد ولی در جنگ صلیبی دوم به دستور کلیسا و یا پادشاه کتب باقی‌مانده جمع‌آوری و به اروپا اورده شد. در نتیجه علوم ایرانی-اسلامی به اروپا راه یافت و به طور وسیعی مورد استفاده قرار گرفت. الکامل فرزند ارشد صلاح الدین نیز پس از فهمیدن علاقه فردریک دوم به دانش مسلمانان، گروهی از ریاضیدانان و منجمان مسلمان را روانهٔ کاخ فردریک کرد (این کار با خشم شدید پاپ وقت همراه بود).

همین موضوعات باعث شد، دشمنان مسلمانان به این نتیجه برسند که باید از علم خودشان برای ضربه زدن به آنها استفاده کرد. و این شد که در حال حاضر هر آنچه از صنعت و فرهنگ های مخرب در ایران رواج دارد، دقیقاً ضد دستورات دانشمندان سنتی ایران اسلامی است!

منبع: http://fa.wikipedia.org/wiki/جنگ های_صلیبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *