post

به دلیل نبود اطلاعات کافی در بین مردم، خیلی اوقات امکان فکر کردن راجع به خیلی از محصولاتی که پیرامون ماست وجود ندارد. یا شاید آنقدر گرفتاریم که فرصت فکر کردن را هم نداریم؛ البته این یک بهانه ای بیش نیست! اما هدف این مقاله وادار کردن شما به تفکر راجع به محصولی به نام شامپو است. نکته ای جالب راجع به شامپو که شاید هر کسی نداند.

ما ایرانی ها با سابقۀ تمدن و فرهنگ چند هزار سالۀ خود، اطبا و اندیشمندان بسیاری را در این مزر و بوم داشتیم. جالب است بدانیم، این افراد آنقدر در زمان خودشان شناخته شده بودند که اگر کسی از آن سر دنیا در طلب درمان بیماریِ خاصی به دنبال راه کار می گشت، یکی از گزینه هایش رجوع به طبیبان ایران زمین بود. چون ایرانی ها خوب می دانستند چطور از علوم نجوم، ریاضی و طب برای درمان بیماری ها استفاده کنند. مخصوصاً پس از اسلام که گفته های معصومین هم در این طب رسوخ کرد و آن را غنی تر کرد.

حال سوال اینجاست؛ با این سابقۀ درخشان آیا قدمای ما نمی توانستند به جای مواد شویندۀ جامد، یک مادۀ شویندۀ مایع تولید کنند؟ مثل همین شامپویی که همینک در تمامی حمام ها پیدا می شود و در حال حاضر در حال فرهنگ سازی برای استفاده از شامپوی بدن هستند.

واقعیتی جالب راجع به شامپو

واقعیتی جالب راجع به شامپو

چرا، آنها می توانستند چنین کاری را انجام دهند. اما چرا نکردند؟! دقت داشته باشید برای تولید یک مادۀ شویندۀ مایع، به دلیل اینکه آن ماده دارای رطوبت بالایی است، باید مواد شیمیایی و مواد نگهدارندۀ زیادی به آن زده شود. در غیر این صورت حتماً فاسد خواهد شد!

همینک در کتب طب سنتی ما روش هایی برای تولید شوینده ها و تقویت کننده های موی سر وجود دارد. ولی باید همان لحظه که درست می کنید، مصرف کنید. در غیر این صورت باید شاهد خراب شدن آن باشید.

دقیقاً مثل تولید مواد غذایی صنعتی که برای بالا بردن زمان ماندگاری آنها، مجبور به افزودن مواد نگهداری هستیم. مگر اینکه از غذای خانگی استفاده کنیم که سالم است.

در شامپوهای تولیدی امروزی، همین امر صدق می کند. شما با استفاده از این شامپوها صدمۀ جدی ای را به موهای خود خواهید زد. این را هم فراموش نکنید، تا زمانی که مواد غذایی مورد نیاز در خون انسان کم باشد، غنی بودن شامپو از مواد مغذی ویتامینی و پروتئینی فایدۀ چندانی نخواهد داشت.

راهکار چیست؟ اگر می پرسید باید چه کار کنید، استفاده از صابون های طبیعی و سنتی راه کار اول و آخر برای شستن سر هستند. از شامپوهای بدن هم تا حد امکان استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *