post

بارها شنیده ایم که گفته می شود قرآن معجزۀ آخرین پیامبر است و برای همۀ دوران ها حرف برای گفتن خواهد داشت. اما در حقیقت اگر نخواسته باشیم خودمان را گول بزنیم، همیشه به سادگی از کنار آن رد شدیم! و این بی توجهی را باید در روز قیامت پاسخگو باشیم.

گفته می شود قرآن کتاب زندگی است. زندگی هم دارای جوانب مختلفی از قبیل، فرهنگ، معیشت، سلامتی ، سیاست، اقتصاد و … است. اما برای خیلی از ما توجیه پذیر نیست که این کتاب مثلاً برای اقتصاد یک ملت طرح داشته باشد، یا بتوان از آن فرمول مادی بیرون کشید. شاید برای این دسته از افراد قرآن جز یک کتاب قُل قُل چیز دیگری نباشد! 

وای بر ما که به عنوان مسلمان از قرآن فقط برای تزئیین طاقچه های خانه هایمان استفاده می کنیم، اما کافرانی که نه به خدا و نه به کتاب او اعتقاد دارند، در حال بهره بردن و بیرون کشیدن اطلاعات و رمز و رموز دنیا از آن هستند. امروز باید دانشمندان ناسا و سازمان های پیشرفتۀ دیگر کشورها به حقایقی از درون قرآن دست یابند و ما در حداکثر موارد فقط آن را تلاوت کنیم و بس!

در قرن اخیر اتفاقات جالبی رخ داده است که به کشف طب قرانی منجر شده است. استاد جمشید خدادادی که پدر علم طب قرآنی است، برای اولین بار در تاریخ توانسته از قرآن درمان تمامی بیماری ها، حتی آنهایی در طب کلاسیک و سنتی هر دو هیچ درمانی برای آن ندارند را استخراج کند. یعنی حتی بالاتر از طب سنتی. او با دید موشکافانه و دقیق توانسته تمامی نکاتی که راجع به یک موضوع خاص در قرآن اشاره شده است را در کنار هم جمع آوری کند و به نتیجۀ جالبی برسد. پس از رسیدن به آن نتیجه، آن را روی چند بیمار امتحان می کرده تا به این موضوع برسد که درمان قرانی کشف شده به طور کامل کار می کند. 

کشفیات وی در ابتدا با ایجاد مشاجره با دکترهای طب کلاسیک همراه می شده است. اما در حال حاضر تعجب آنها را پس از دیدن نتیجۀ عملی برانگیخته است. شیاطین صفت‌ها که دارای قدرتی هستند، از بازنشر چنین نتایجی جلوگیری می کنند تا مبادا اسلام بیش از پیش در بین مردم جهان جایگاه خود را پیدا کند. به همین دلیل است که حتی در کشور خودمان کسانی هستند که حتی بدون خواندن یک کتاب راجع به طب سنتی یا قرآنی آنها را رد می کنند. چنانچه حتی در طب کلاسیک هم آزمایش، تحقیق و مطالعه جزء جدا نشدنی رشد و توسعه است.

با پیشرفت علوم رایانه و نرم افزار، تحقیق و تفحص روی قرآن راحت تر از قبل شده است. مثلاً با مقایسۀ تعداد دفعات غذاهای گیاهی به کار برده شده در قرآن، در برابر غذاهای گوشتی می توان به این نتیجه رسید که باید در هفته فقط یک روز را به خوردن غذای حیوانی اختصاص داد. در بیشتر مواقع برای سالم ماندن بهتر است از غذاهای گیاهی استفاده کنیم. این فقط یک نمونۀ خیلی سادۀ کشفیات از قران است.

در مطالب بعدی سعی خواهیم کرد راجع به طب قرآنی که هیچ ضرری در آن نیست به طور کلی بحث کنیم و اینکه چرا تا الان ما نباید از این رموز قرآن سر در بیاوریم.
یامن اسمه دواء و ذکره شفاء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *