post

یکی از ضرب المثل های جدیدی که در بین مردم رواج یافته، این است که گفته می شود، سه سم مهلک وجود دارد که نمک، شکر و هرویین نام دارند. در اصل این سه ماده را در کنار همدیگر می گذارند. اما نیاز است توضیحاتی راجع به این ضرب المثل داده شود تا جلوی انحرافات گرفته شود.

در درجۀ اول سعی کنیم هر آنچه که بین مردم و افراد مختلف رایج می شود را بدون تحقیق قبول نکنیم! شایعات دهان به دهان خیلی سریع تر از آنچه که فکرش را می کنیم باعث خسارت می شوند. اما این حرف که نمک، شکر و هرویین سه سم مهلک هستند، هم درست است و هم غلط!

سه سم مهلک سفید؛ نمک، شکر و هرویین!

سه سم مهلک سفید؛ نمک، شکر و هرویین!

از قدیم الایام در ایران و در دیگر کشورهای دنیا، هم از نمک استفاده می کردند و هم از شکر. در طب سنتی ایرانی ما، این دو مادۀ غذایی جزء جدانشدنی از خوراک روزانۀ ما بوده و الان هم هست. ما در مقالات قبلی راجع به اهمیت نمک زیاد گفتیم و شما هم حتماً زیاد شنیدید. البته اهمیت همین یک مادۀ غذایی آن قدر زیاد است که اگر تمامی پست های این حساب رسمی و سایت را به آن اختصاص دهیم، باز هم کم است!

راجع به شکر هم گفته می شود درمان کنندۀ بیماری های سوداوی و مخصوصاً مالیخولیا، وسواس و سرطان است.

اما به نظر شما کدام نمک و کدام شکر دارای این خواص خارق العاده هستند؟ باید گفت در گذشته که تکنولوژی تولید نمک با روش تبلور مجدد و همچنین سفید کردن شکر به این صورت که نبود! نمک به صورت معدنی و از طبیعت به دست می آمد و شکر هم از نوع شکر سرخ بود که در حال حاضر فرآیند سفید کردن را در آخرین گام ها روی آن انجام می دهند.

نمکی که با عنوان نمک تصفیه شده در بازار وجود دارد، تمام عناصر معدنی آن به غیر از سدیم و کلرش گرفته شده و در عوض به آن ید شیمیایی افزوده شده است. شکر هم با فرآیندهای ترکیبات فسفات دار و شیر آهک، تبدیل به شکر سفید شده که در حالت عادی شکر، سرخ یا قهوه ای است.

بله، با فرآوری های غلط روی نمک و شکر، این دو مادۀ غذایی که هر روز مصرف می کنیم، به مانند یک سم مهلک شده و در ردۀ هرویین قرار می گیرند و با مصرف آنها روز به روز سلول های بدن ما را به سمت مرگ نزدیک تر می کند. جالب است بدانید، محققان دریافته اند که شکر سفید، غذای سلول های سرطانی است!

نکتۀ جالب اینجاست که این دو مادۀ غذایی را همین الان هم می توان با روش طبیعی و حتی کم هزینه تر تولید کرد. اما اینکه چرا تولید نمی شود، خدا و دست اندرکاران آگاه هستند…!!

همه کمر همت بسته اند و تو آسوده نشسته ای….!!!

One thought on “سه سم مهلک سفید؛ نمک شکر هرویین

  1. این ماده سفید که دربازار است ( کلروسدیم با ید شیمیایی ) که نان شریف نمک را روی آن گذاشته اند مضر و خطرناک است .
    ولی نمک طبیعی دوای بسیاری از بیماریها است . نمک خورشت پیامبران و امامان بوده است
    آیا فکر کرده اید که این ضرب المثلها چه معنا دارد :
    بشکند دستی که نمک ندارد
    نان و نمک شما رو خورده ام
    و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *