حالا می رسیم به بحث داروی گیاهی که می توان با آن تا حد زیادی جلوی ریزش مو را گرفت. این دستور العمل امتحان شده و جواب داده است. البته ممکن است برای افراد مختلف بنا به نوع مزاجشان نتیجه اندکی متفاوت باشد.

مواد لازم:

  1. گرد حنا
  2. بابونه
  3. آب سالم

هر دوی این مواد را می توانید از عطاری ها یا داروخانه های گیاهی تهیه کنید. کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا ظرف آبی را روی اجاق گذاشته تا آب به جوش آید. سپس گل بابونه را درون آن دم کنید.

پس از آن حنا را درون جوشاندۀ بابونه بخیسانید. اندکی بگذارید تا محتویات درون ظرف نضج بیاید. حالا محتویات را صاف کرده و ۰٫۵ تا ۲ ساعت قبل از حمام به سر بزنید. طوری که کاملاً با پوست سر در تماس باشد.

اگر موهای مشکی و تیره دارید، نباید نگران رنگی شدن موهای خود باشید. چرا که براقیت خاصی به موهای شما خواهد داد. اما اگر موهای سفید دارید، برای جلوگیری از رنگ شدن موها توسط حنا، هم می توانید از حنای بی رنگ استفاده کنید. هم می توانید مدت زمان گذاشتن دارو روی سر را کمتر کنید و یا مقدار حنا را کاهش دهید.

بدین صورت خواهید دید که ریزش موی شما به طرز شگفت انگیزی کاهش پیدا می کند. نکته ای که می ماند این است که این کار را باید برای مدت زیادی تکرار کنید. علاوه بر اینکه اگر کم خونی دارید یا ایستاده دوش می گیرید، آنها را هم باید اصلاح کنید.

مکانیسم عمل این دارو به این صورت است که زمانی که حنا را در جوشاندۀ گل بابونه خیس می کنید، ماده ای تشکیل می شود که بافت دور پیاز مو را مستحکم می کند و مانع ریزش موی سر می شود. به همین دلیل گفته می شود باید این عمل را تکرار کنید. این دارو علاوه بر درمان ریزش مو، خواص فوق العادۀ دیگری هم دارد که هیچ شامپوی تجاریِ دیگری ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *