post

با سلام. با توجه به متنشر کردن ترول منتظرانی که دست به کارند، برخی از عزیزان موضع گرفتند و فکر کردند که ما با این ترول قصد تخریب چهرۀ افرادی مثل دکتر حکیم روازاده را داریم. در صورتی که چنین نیست بلکه همانطور که برخی از دوستان در قسمت نظرات برداشت خودشان را درج کردند، این تصویر در خصوص حقیقتی در مورد محصولات تقلبی طب سنتی در بازار است.

حال به توضیحات بیشتر راجع به این موضوع می پردازیم تا زوایای موضوع را بیشتر باز کنیم.

سوء استفاده گران همیشه دنبال محافل داغ هستند تا با دسیسه های خود سود سرشاری را به جیب بزنند. در حال حاضر هم به دلیل گرم بودن بحث محصولات طب سنتی در کشور، گروه های ناشناسی دست به چنین سوء استفاده هایی می زنند تا علاوه بر منحرف کردن و تخریب طب سنتی به هدف خود برسند.

در ترول “منتظرانی که دست به کارند…” نشان داده شده که به محض اینکه اساتیدی مثل دکتر روازاده موضوعی را مطرح می کنند، فوراً محصولات تقلبی و یا کم کیفیت همان موضوع در جامعه منتشر می شود. آن هم بسیار سریع! مثلاً به قهوه فروشی ها بنگرید که چطوربا ظهور یکباره مردم را به مصرف قهوه های خارجی تشویق می کنند.

موضوع به همین جا ختم نمی شود. حتی شرکت های معروف هم با استفاده از همین طبع مردم، تبلیغاتی را تدوین می کنند که در آن اثری از سنت قدیمی هم وجود داشته باشد. حتی در شعارهای خود هم از کلمات سنتی استفاده می کنند، که همراه با جریان اقبال عمومی میل به سنت گرایی، بتوانند همواره محصولات مخرب خود را به فروش برسانند. مثل؛ روغن فرد اعلا… امروزه یعنی….

و مثالی دیگر؛ اگر اساتید طب سنتی ما ذکر کردند که از روغن کنجد به دلیل تحمل حرارت بالا استفاده کنید، مدام در تبلیغ روغن های نباتی در صداوسیما شاهد هستیم به مقاومت در برابر حرارب بالا یا احساس سبکی پس از صرف غذا اشاره می کنند. یعنی دقیقاً دست روی نقطه ای می گذارند که جزء دغدغۀ جدید مردم به حساب می آید. تا بلکه مردم را وادار به خرید محصولات خود کنند.

این موارد را در هر نوع تبلیغ مرتبط با محصولات غذایی می توانید ببیند. فقط کافی است ریزبین باشیم.

این از تفسیر ترول مورد نظر، که با توجه به اینکه هر کسی برداشت خود را دارد، لازم دیدیم که این توضیحات را خدمت شما عرض کنیم.

امروزه از تصاویر ترول برای نقد به صورت طنز استفاده می گردد. که علاوه بر دارا بودن بار مفهومی، برای بینندۀ آن جذاب باشد و تا انتها همراه محتوا بماند. ما هم تصمیم بر این گرفتیم که هر از چند گاهی حقیقت هایی که در جامعه راجع به طب سنتی با آن روبرو هستیم را به صورت ترول در این صفحه منتشر کنیم. تا صفحه از حالت یکنواخت خارج کردد.

بدین ترتیب با نظرسنجی از شما همراهان عزیز در چند پست قبلی، متوجه شدیم که علی رغم تاکید بسیاری از شما برای مخالفت تان با انتشار چنین عکس هایی، در واقع ۶۴ درصد افراد در این نظر سنجی موافق درج محتوای ترول در صفحه بودند که سعی خواهیم کردم از نظرات شما در مطالب آتی استفاده کنیم.

در ضمن پرندگان ادرار ندارند! بلکه ادرار و مدفوع آنها قبل از خارج شدن از مقعد با هم مخلوط می شوند! آیا می دانستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *