post

آنها فراموش شدگانی هستند که فراموش شده‌اند؛ زندگی برایشان سناریوی تلخی شده است که گاهی گم می شوند و گاهی گم می کنند. در لحظاتی حتی با خود هم غریبه می شوند و اسم خودشان را هم یادشان نمی آید. سخن از بیماری‌ای است که روز به روز شایع‌تر می شود و شاید نفر بعدی من یا شما باشیم.

نامش «آلزایمر» است و تخمین زده می شود که ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر در ایران به آن مبتلا باشند یعنی چیزی حدود ۰٫۷ درصد از جمعیت ایران!

در هر چهار ثانیه یک نفر در جهان و در هر هفت دقیقه یک نفر در ایران به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند و روز به روز بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می شود به حدی که پیش بینی می شود تا ۳۵ سال آینده آمار مبتلایان به این بیماری در جهان سه برابر شود.

آلزایمر در ایران

هر ۷ دقیقه یک ایرانی آلزایمر می گیرد

پ.ن: ما دانستیم که بیشتر بیماری های جدید و مدرنی که با آن دست به گریبان هستیم، ناشی از تغذیۀ غلط است. آیا این نتایج طبعات صنعت غذایی نیست که مبانی آن از خارج تغذیه می شود؟ و ما محصول تولیدی آن را مصرف می کنیم؟

منابع:

  • آرمان – اخبار اجتماعی
  • بیتوته

One thought on “هر ۷ دقیقه یک ایرانی آلزایمر می گیرد

  1. Har för vana att kolla rubrikerna pÃ¥ de nyaste inläggen, sen blir det att kolla min egen länklista. Kör alltid igenom min länklista för att säkra att inte missa nÃ¥got. Kom pÃ¥ mig att jag borde uppdatera den listan snart. Lade märke till att de ovn¥atÃnesde hör till dem som jag kollar upp nästan varje gÃ¥ng.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *